Hordan hadde livet mitt vært uten disse??!!

Jeg vil først bare begynne med og si tusen takk til alle mine lesere, for alle de fine kommentarene og meldigene jeg har fått. Og ikke minst, Takk for at dere tar dere tid til å lese bloggen min 🙂 Jeg setter utrolig stor pris på det <3

Som jeg skrev i innlegge mitt i går så har jeg prøvd ut mye forskjellige medisiner. I dag tenkte jeg å fortelle litt om medisinene som jeg nå går på til daglig. Som barn hadde jeg store doser med Kortison, som vil si 30 mg å er en veldig høy dose. I dag går jeg på 5 mg som er en lav dose, men planen er å komme ned på 2.5 mg igjen. I dag bruker jeg ikke så mye medisiner som det jeg gjorde når jeg var barn. For meg betyr tablettene alt, at de faktisk virker som de skal. Ingenting er så bra som når medisinene hjelper. Jeg har gått på Enbrel som er i sprøyteform, den byttet jeg ut med Benepali som også er i sprøyteform. Denne er nokså ny og jeg startet på den i 2016. Denne medisinen må jeg si at jeg er utrolig fornøyd med, den har vært helt magisk.

Dette er cellegift og brukes i hovedsak som kreft medisin, men brukes også til leddgikt. Jeg tar disse en gang i uken.

Prednisolon som er Kortison. Jeg har stått på 2.5 mg med Kortison flere ganger, men jeg har måttet økt etter at jeg ble dårlig på 2.5 mg

Pantoprazol som er det samme som Zomac og brukes for halsbrann og forebyggende for magesår

Panodil som nesten er det samme som paracet. Denne bruker jeg ved behov. Bruker andre smertestillende i dag med litt morfin i. Niferex jern tab, 1 kapsel daglig og folsyre.

B, C og D Vitaminer

Medisin i sprøyteform. Setter denne selv en gang i uken

Sprøytespissen ser sånn ut og er ikke veldig stor

4 kommentarer
    1. Det er bra vi lever i et land der medisiner er tilgjenglig for de som trenger det. Trist å se når mennesker må bruke masse tabletter og slikt, men er jo kjempebra at de virker.
      Ønsker deg en flott dag videre. <3
      Kom gjerne innom min blogg.

    2. Cathrine Ruth: Ja vi er utrolig heldig som bor i Norge å får medisiner når det trengs. Ikke alle er like heldige. Jeg er fornøyd så lenge de bare virker 🙂 Takk for det 🙂 Ønsker deg en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg