Hårvask dagene som tar flere timer!!!!

Jeg har alltid fått mye skryt for håret mitt og har alltid fått kommentarer på at jeg har englehår, som har vært bra ettersom jeg alltid har måttet gå på tabletter. Jeg har alltid hatt tykt hår og har allid vært flink til å ta vare på håret. Selv om jeg går på cellegift å mister mye hår, har jeg alltid hatt et sterkt hår. En hårvask dag for meg består først av å vaske håret to ganger med shampo, etter shampo håndkletørker jeg håret før jeg legger i hårkur og olje, oljen jeg bruker i håret er Morrocan oil som er en utrolig bra olje, jeg bruker også castor oil, som jeg masserer inn i hodebunnen, dette er bra for å fremme sirkulasjonen og håret vokser raskere. Castor oljen er blant annet beregnet på å få håret til å vokse men kan brukes til mange andre ting. Jeg har brukt castoe olje i noen måneder nå og kan se at jeg har masse baby hår som har vokst ut. Resultatene kan du se fra 1-3 måneder. Det gjelder å være tålmodig ettersom det kan ta litt tid. Jeg bruker castor oljen 3-4 ganger i uken, da tar jeg bare litt olje og masserer inn i hodebunnen. Det fins flere typer av castor oljer, den jeg bruker heter Jamaican black castor oil, som vist på bildet. En liten mengde er alt du trenger, bruker du for mye kan håret bli fett å oljete. Jeg kurer håret 1 gang i uken, som er utrolig viktig. Med en hårkur styrker og pleier du håret, den gir også masse fuktighet og håret blir finere. Etter å ha tatt i produktene i håret, har jeg også tatt på en plastikkhette. Plastikkhetten holder på fuktigheten og produktene håret jobber bedre.

Begge castor oljene er kjøpt på Blivakker

Den ene er uten lukt og den andre er med lavender lukt. Noen vil kanskje si at oljene har en bålaktig lukt og at de lukter litt brent, dette er ikke noe jeg tenker over selv.

Balsamen tar jeg i til slutt, dette er fordi balsamen lukker hårstråene. Mine hårvask dager tar mellom 3-4 timer, dette er med hårkuren, som jeg sitter med i en god stund. Jeg har også i olje etter at jeg er ferdig å vaske håret, denne hjelper for glans, den er pleiende, og gir masse fuktighet. Jeg synes det er viktig å bruke tid på håret og pleie det på riktig måte.

En hårvask er en hel jobb, ingen av bevegelsene er noe bra for armene, jeg merker det ekstra godt i venstre håndledd som jeg har betennelse i.

Disse er kjøpt på Ebay til 20 kr. Jeg er veldig fornøyd med disse og synes de fungerer utrolig bra.

Dette er en annen hårkur, denne lukter kokos og er utrolig god. Denne kan kjøpes på Vita eller Nordicfeel

Parachute er kokosolje, denne bruker jeg i håret. Oljen er flytende og kan også brukes på kroppen. Denne er kjøpt på Ebay

Denne er kjøpt på Wish. Dette er en hårkur og kommer i to sprøyter. Den lukter utrolig godt og håret blir silkemykt

Mine tips til dere som sparer og ønsker langt og sterkt hår:

Vist du sparer og vil ha langt hår er det flere ting du kan gjøre, jeg har selv prøvd ut produkter og funnet ut hva som hjelper på mitt hår.

Klipp håret 3 hver måned ca, en stuss trenger ikke være mer en noen mm.

Begynn med B-vitaminer, disse hjelper på hår, negler og huden. B- vitaminer har jeg tatt i flere år nå, noe jeg vet hjelper

Ikke vask håret for ofte, om du vasker håret for ofte, vil du ødelegge fettlaget i hodebunnen, dette fettlaget er beregnet for å ligge der, i tillegg beskytter det mot ytre påvirkninger.

Ikke gå med håret i en dult hele tiden, håret skal ha luft, og om du bruker dult hele tiden vil dette gjøre at håret blir slitt og tilslutt vil håret knekke

Finn ut hvordan håret ditt er, om du har tørt eller fett hår, om du sliter med flass, hvordan hodebunnen din er og hvilke produkter som er best for ditt hår.

Om håret ditt trenger fuktighet vil jeg anbefale å kjøpe produkter som gir håret fuktighet, da skal blant annet hydration være bra

Vist håret er mer skadet, trenger det reperasjon og gjennopbygging. Dette står ofte på produktene som er beregnet på det.

Her et to av stylingproduktene je bruker. Catwalk tigi er for split ends og er reparerende. Matrix gloss er for å legge ned småhår. Disse er kjøpt hos frisøren

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg