Det som andre elsker men som jeg misliker!!!

Her er det virkelig nok å velge i, alle har vi ulike favoritt retter og retter vi ikke liker. Jeg er en av de som er nokså kresen når det gjelder mat, noe jeg alltid har vært. Jeg har alltid fått det jeg har hatt lyst på. På sykehuset fikk jeg spesialkost og fikk velge hva jeg ville ha å spise. I dag får jeg middag levert på døren fra et kjøkken, jeg kan velge hvor mange dager jeg ønsker og har nå to dager i uken. Her får jeg også velge litt hva jeg vil ha å spise ettersom jeg ikke klarer å spise alt. Her må jeg skryte av kokkene, som lager så utrolig gode middager. Jeg føler meg virkelig heldig.

Noe av det jeg ikke spiser, som jeg ikke liker smaken på er blant annet Pizza, taco, pasta, lasagne, moussaka, hamburger, gryterett, spaghetti, fløtegratinerte poteter, jeg spiser ikke løk og ikke purre og heller ikke selleri. Grillmat spiser jeg ikke, ikke kjøtt og heller ikke kjøttdeig. Jeg har egentlig aldri vært noe særlig glad i kjøtt, det meste av kjøttet er seigt og tygge og vanskelig å få svelget ned, smaken syns jeg heller ikke er noe god. Jeg spiser heller ikke pita og kebab. Ingenting av sterk mat. Kryddersmaker syns jeg ikke er noe godt, men kan ha litt salt og pepper, litt karri i fiskepuddingen syns jeg kan være godt. Jeg er heller ikke glad i Pommes frites.

Det som jeg blant annet spiser er grillpølser og middagspølser, jeg er glad i fisk, potet, potetmos og litt ris. Glad i sauser som er milde og elsker grønnsaker som blomkål gulrøtter kålrabi og brokkoli, grønnsakene må være mye kokt og ikke harde. Skinkegrateng er også noe jeg liker godt. En av mine favorittretter er pannekaker, som har vært en favoritt i alle år. På pannekakene har jeg på litt baconfett og litt sukker.

Jeg liker best middager som inneholder poteter, saus og grønnsaker. Jeg spiser fårikål, kjøttsuppe, kompene som mamma lager, og lapsakus. Lapskausen spiser jeg med potet, gulerot, kålrabi og pølser. Jeg liker best fisk og spiser mer av laks, både kokt og stekt, fiskekaker, koljekaker, fløtepudding og fiskepudding. Jeg spiser også sei og ørret. Fiskebollene blir for myke, disse syns jeg ikke er noe gode, konsistensen på de gjør at de svulmer opp i munnen. Utenom middager spiser litt rundstykker og skiver.

For noen dager siden var jeg og resten av familien samlet til middag, de hadde laget gryterett, noe jeg ikke liker. Min snilleste mamma hadde laget egen middag til meg. Jeg fikk hjemmelaget lapskaus, som var utrolig godt

Mange er nok overrasket over hvor lite jeg egentlig liker av mat. Den maten som de aller fleste spiser, den liker ikke jeg. Jeg spiser ofte det samme og er ikke så flink til å variere. Jeg kan spise det samme i flere måneder, til og med år. For en stund tilbake hadde jeg en desser jeg spiste, som jeg likte godt. Desseren var mandelpudding uten mandler, den de har fra piano, sammen med piano sin bringebær saus. Denne desseren spiste jeg hver dag i 3 år. Ja det høres merkelig ut, men ja, det går ann. Jeg ble tilslutt lei som selfølgelig ikke var noe rart. Jeg har ikke spist den desseren siden jeg sluttet. Det samme gjorde jeg også med vafler, som er flere år siden. Dette spiste jeg også hver dag over en lang periode. Jeg fikk nok av vaflene også. I dag kan jeg spise en eller to men ikke noe mer. Dette er typisk meg, jeg finner noe jeg syns smaker godt og spiser dette i måneder og år før jeg får nok og går lei.

Fisken jeg liker best er nok laks, som dere ser her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg