Jeg begynte å drikke kaffe som 2 åring!!!

Det er ingen hemmelighet at jeg er glad i kaffe, de aller fleste drikker kaffe og ofte er det kaffen på morgenen som er best. Jeg som er en kaffeelsker syns kaffen er god på kvelden også.

Som 2 åring, fikk jeg alltid kaffe med melk eller fløte i. Jeg var også flink til å drikke opp halve kaffekopper som stod igjen etter andre. De var ofte kalde de som stod igjen, noe som ikke var så nøye for meg.

Jeg kan huske når jeg var en del år yngre og var på sykehuset, dette var på barneavdelingen. De fleste som jobbet der likte ikke helt at jeg drakk kaffe når jeg var så ung. Jeg fikk ofte kommentarer på at det ikke var bra, noe jeg aldri hørte etter på. Mine foreldre fant alltid kaffe til meg med melk i.

På det gamle sykehuset i Oslo ( Oslo Revmatismesykehuset) hadde mamma funnet en kaffekopp til meg, og jeg var på vei til å drikke, da kom det en pleier bort å skulle ta koppen i fra meg. Jeg ble rasende og kastet hele kopppen med kaffen bortover gangen. De fikk hvertfall noe å tørke opp. Jeg fikk ny kaffekopp av mamma etter det. Mine foreldre var heller ikke enig i det de mente, de hadde alltid funnet kaffe til meg. Ingen på sykehuset kunne bestemme at jeg ikke kunne drikke kaffe. Mine foreldre snakket med de som jobbet der og forklarte at de hadde gitt meg lov.

Takk for alle kaffekoppene dere fant til meg når jeg trengte det.

Jeg leste nettopp at så mye som 8 kopper med kaffe til dagen skal være bra, i kaffe er det antioksidanter som da er veldig bra. Personlig fungerer hodet mitt bedre med kaffe en uten. Du tenker bedre og du fungerer bedre. I tillegg er også kaffe bra for helsen. Jeg tror ikke det er så lurt å drikke flere liter til dagen, men kaffe er ikke skadelig og har heller aldri vært det.

Kaffen jeg drikker er ingen andre en Ali sin, jeg skal være ærlig å si at jeg er kresen når det kommer til kaffen. Men er det tomt for Ali på butikken så kan jeg drikke andre typer, og er jeg på besøk så drikker jeg kaffen jeg får. Men jeg kjenner jo forskjell på smakene og der er det Ali sin som er best.

Jeg drikker ikke brus og heller ikke saft. Melk har jeg i kaffen men ellers går det i vann.

Filterkaffe og pulverkaffe inneholder ikke kaffefettet cafestol.

Disse to typene skal være de beste.

Ha en fin kveld 🙂

#alikaffe #kaffe #antioksidanter #sunt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg