Over 30 operasjoner

Som jeg skrev i et tiligere innlegg så hadde jeg min første operasjon når jeg var 2 år gammel. I dag har det blitt over 30 operasjoner og flere vil det bli. Når du har barneleddgikt er leddene ofte betent, men det varierer fra person til person. Jeg har hatt betennelse i de fleste ledd. Kirurgen går da inn i leddet og skraper ut det som er av betennelse. Det har blitt flere operasjoner i samme ledd, som knær, ankler og håndledd. Betennelsen kan også komme tilbake selv om de har tatt det bort tiligere.

Når du blir værende på sykehuset over lengre tid, så knytter du sterke bånd til de som jobber der. Som Sykepleiere, leger og kirurger. Samholdet har vært viktig for meg sånn at jeg kunne ha det best mulig. Jeg må også si at jeg er veldig takknemlig for hjelpen jeg fikk til å finne medisiner som skulle hjelpe, alle operasjonene, oppfølgingen og ikke minst samtalene.

Dette bildet er av det ene håndleddet som har betennelse, da blir det hevelse som vist på bildet.

Bildet av ankelen og tærne som viser arr i fra operasjoner

Dette er fra en operasjon som jeg hadde inni hånda i tilegg til små snitt som ble gjort på tvers av fingrene

Bildet er fra den andre hånda der det ble lagt et snitt for og ta vekk betennelsen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg