Jeg pluss mine 3!!! <3

Dagens innlegg kommer til å handle om meg og mine 3.

Jeg er eldst i en søskenflokken på 4, så i dag har jeg skrevet litt om hver enkelt av dem.

Et og et halv år etter at jeg var født ble jeg storesøster til Gunn Hege. Den første tiden var det bare du og jeg. Vi gikk i samme barnehage der vi også var mye sammen. Mamma var med meg på sykehuset og pappa var hjemme med deg. Du var liten og skjønte ikke så mye av det. Når vi kom hjem fra sykehuset ville du ikke gå til mamma med en gang, når hun begynte å snakke kjente du igjen stemmen hennes og du visste da at dette var mammaen vår. Etterhvert som du ble eldre flyttet du til Haua. Jeg husker at jeg syns det var vanskelig, vi var så mye sammen, det var jo alltid du og jeg. Jeg var ofte på besøk hos deg når du flyttet og kunne ligge over i flere dager. Vi hadde jo noen fester sammen i starten, der vi også feiret bursdagen din. Jeg var så heldig å få være med deg på to fødsler, når Leon og Linnea ble født. Det var en utrolig fin opplvelse. I dag er du 32 år og fortsatt like nydelig som du alltid har vært.

Gunn Hege er nok den jeg har tilbrakt mest tid med ettersom hun er et og et halvt år yngre en meg. Vi er jevngammle og har hatt felles venner, noe vi også har i dag.

Etter fem år ble vi storesøstre til broren vår Kim Arne. Du ble født med klompfot der begge beinene lå innover istedenfor utover. Det ble sykehus på deg også og flere operasjoner opp igjennom årene. Du ble operert som baby. Du har enda litt forskjell men ikke noe som syns veldig. gikk med skinne som var festet inni beinene dine, disse skrudde du selv med en skiftenøkkel. Jeg husker at jeg syns det var fasinerende og syntes du var tøff. Det var ikke noe som var vondt sa du selv om det så sånn ut. Du er onkel til Leon, den første onkel ungen din. Det er ikke vanskelig å se at dere er i slekt. Leon har mye etter deg og ligner deg på en prikk, men han har nok noe fra oss alle. I dag er du 29 år og verdens beste bror.

Det har nok vært litt vanskelig for deg å vokse opp med 3 søstre, men jeg syns du har klart utrolig bra. Du har alltid passet på oss og vist omsorg.

Sammen bodde vi 3 søsken og mamma å pappa i gydalen, der bodde vi en stund før vi flyttet mot byen til Egersund, vi ble boende i Egersund der vi vokste opp.

På dette bildet var han 3 måneder når de byttet gips, da hadde han allerde gått med gips over lengre tid

Her er han noen måneder eldre, han fikk skinner som han brukte over en lengre periode

Etter 8 år fikk vi en lillesøster. Gunnhild Marie, hun fikk det lengste navnet av oss alle. Jeg husker at jeg var flink til å hjelpe mamma, jeg trillet deg ute i vogn, jeg passet på deg, jeg bar deg, jeg skiftet bleier og klær på deg oppå stellebordet. Du hadde en hvit korg, en vugge som du lå å sov i, jeg pleide å legge meg oppi den ved siden av deg. Du var baby, men jeg husker at du bare kikket rart på meg, jeg begynte å le av deg og fikk flere ganger latterkramper av deg. I dag er du 25 år og like pen som du alltid har vært, du er også mamma til 2 fine gutter.

Etter å ha bodd flere år i Egersund valgte vi å flytte til Sokndal. Eller Haua som vi kaller det. Gunn Hege flyttet allerede bort når hun var 18 år, og fikk senere sitt første barn, som er Leon. Vi flyttet bort en stund etter at Leon var født.

Bildet er hentet fra Pinterest

Vi har alltid hatt et godt å nært forhold, vi er veldig knyttet til hverandre, og er veldig gode venner, vi støtter hverandre i det meste. Vi kan snakke, vi kan le og vi kan også gråte. Vi er der for hverandre og hjelper til alle sammen

Vi har hatt noen fighter innimellom, men det er vel vanlig det. Vi har diskutert og vært litt små irritert på hverandre, men det varer aldri lenge. Vi kan være litt vimsete alle sammen, men her tror jeg kanskje at dere er hakke verre en meg. For de av dere som kjenner meg og mine søsken så vil dere nok kjenne igjen mye av det jeg snakker om her. Vi er stae alle sammen, men det er vel jeg som har fått stempelet for å være den staeste av oss. Det er viktig å stå for det man tror på.

Bildet er lånt fra Pinterest

Bildet er lånt fra Pinterest

Bildet er lånt fra Google

Når jeg har vært syk av barneleddgikten så har dere alltid passet på meg, dere har alltid vært der for meg og pleier meg når jeg har vært dårlig. Jeg er utrolig takknemlig for all den hjelpen jeg har fått.

Jeg er så takknemlig for at jeg har dere. Jeg er veldig glad i dere ♡ Dere er best!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg