Dette hadde jeg aldri klart for 3 år siden!!!

For 3 år siden ville dette vært helt umulig, jeg var usikker på om jeg ville klare det nå også. Men jeg ville hvertfall forsøke.

På Lørdag bestemte Stina og meg oss for at vi skulle prøve oss på en topptur. Hun hadde gått denne toppturen før, så hun visste at det kom til å bli tungt. Dette hadde vi snakket om for lenge siden, at det hadde vært gøy å prøvd.

Plassen heter Fladen i Jøssingfjord og er 410 trapper rett opp. Jeg brukte ca 25-30 min opp og er fornøyd med det Jeg skal være ærlig å si at det var utrolig tungt, å gå opp disse trappene, men jeg klarte det. Etter trappene var det klatring på fjell og oppover skråninger før vi var på toppen av fjellet. Her fikk vi se utsikten som var kjempe fin, i tillegg fikk vi skrevet i turboken Vi satte oss ned på fjellet og fikk hvilt beinene litt før vi tok fart på hjemveien.

Turen ned var ikke noe spesielt tung, så det tok ikke lang tid før vi hadde komt oss helt ned. Jeg fikk hvertfall tatt noen bilder. Jeg må være ærlig å si at jeg er stolt av meg selv, stolt over at jeg faktisk klarte denne toppturen. Jeg vet at ikke alle klarer denne turen, så jeg er fornøyd.

Tusen takk for en fin tur <3 Jeg koste meg og syns det var utrolig gøy.

For 3 år siden var jeg veldig dårlig å klarte så vidt å gå. Jeg måtte lene meg på møblene for å klare å ta et å et steg. Men etter at jeg startet med Benepali i sprøyteform tok det ikke lang tid før jeg merket forskjell, jeg ble så utrolig mye bedre av denne medisinen. Sprøytene setter jeg selv hver Tirsdag. Denne har virkelig hjulpet meg og er helt fantastisk. Den er rett og slett magisk.

Her er turboken som vi skrev i 🙂

Utsikten var fin den, men som dere ser var det langt ned

Fakta:

Fylke:                          Rogaland

Kommune:                   Sokndal

Tid:                              30min tur/retur (I tillegg kommer eventuelt pauser)

Lengde:                       1,2km tur/retur (Stigning 171m)

Høyde:                        Fladen 177m.o.h

 

Lyst til å oppleve god utsikt på kort tid? Da er Fladen ovenfor vakre Jøssingfjorden et godt alternativ. En følger trallbanen og vannledningen helt opp til demningen ved inntaksdammen, og videre går en i terreng på snaufjellet de siste minuttene. Det er turbok, varde og en fantastisk utsikt på toppen av dette fjellet.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg