Ikke alltid bare bare!!!

Gårsdagen ble ikke helt som planlagt. Jeg er hvertfall bedre etter denne forkjølelsen som dukket opp. Men det var visst en annen som ikke var helt i form.

Jeg merket ingenting av dette hjemme hos meg. Hunden min Bonny var en tur hos foreldrene mine. Han pleier å være på besøk hos de av og til, noe både han og foreldrene mine syns er stas. Men etter en stund ringte mamma, hun lurte på om han hadde fått i seg noe eller spist noe han ikke tålte. Jeg sa nei, jeg hadde jo ikke gitt han noe. Han lå bare på gulvet og pep, samtidig fikk han ikke til å bæsje. De hadde ringt dyrlegen og fikk beskjed om at det sikkert var forstoppelse. De kunne prøve å gi han klyster, men det var ikke enkelt.

Jeg hadde en avtale i byen så vi tok med Bonny også. Søsteren min Gunn Hege var med, mens pappa kjørte. Vi hadde ikke fått noe time til han, men de var veldig behjelpelige. Det var ingen problem, de kunne se på han med en gang. Det var en annen dyreklinikk siden hun jeg går til med Bonny ikke var på jobb. De fant hvertfall ut at det ikke var forstoppelse, men analkjertelbetennelse, altså betennelse i analkjertlene. Det var ikke rart han ikke fikk gå på do, det har så klart vært vondt å presse. Men de fikk spylt begge analkjertlene, som skulle hjelpe. Men vist han ikke ble bedre måtte jeg komme tilbake, sånn at de kunne lage snitt over analkjertlene for å ta bort betennelsen.

Analkjertelbetennelse kan komme av hunderasen, der noen er mer utsatt en andre raser.

Etter at de hadde spylt analkjertlene hadde han vært å bæsjet. Så da hjalp hvertfall spylingen.

Jeg fikk med denne oljen som han skal ha i 2-3 dager. Den skal hjelpe for en bedre avføring

Jeg fikk også med smertestillende tabletter som han skal ha i 6 dager

Jeg blander tabletten og oljen sammen med leverpostei, da får han hvertfall i seg det han skal ha. Leverpostei liker han veldig godt, i tillegg er det enkelt å blande sammen det han skal ha.

Alt i alt kom det på rett over tusen kroner, det viktigste er jo at det hjelper.

Da vi kom hjem var han veldig trøtt og sliten. Det er ikke alltid bare bare å være hund heller. Formen hans er hvertfall bedre i dag.

Tusen takk for at du ble med Gunn Hege, takk for hjelpen å takk for at du kjørte oss pappa ♡

#ikkebarebare #sykhund #medisin #vondt #smerter #bedrenå #rasehund #tibetanskspaniel

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg