Jeg liker det bare ikke!!!

Jeg skal være ærlig å si at dette er noe jeg ikke kan fordra, jeg liker det rett og slett ikke.

Vinteren som er kald og snøen som følger med, det har jeg aldri vært noe glad i.

Likevel syns jeg det er bra at vi har disse 4 års tidene her i Norge, jeg skulle bare ønske at vinteren ikke var så kald, at vinteren var litt mildere.

For våren, sommeren og høsten er bedre for min leddgikt, spesielt sommeren. Leddene og kroppen trives mye bedre når det er varmere ute. Sommeren er generelt den beste årstiden for de som har leddgikt. Værforandringene kan ofte merkes på kroppen og leddene. Det merkes når gradene går opp å ned, og når klimaet forandrer seg. Det er også mange som merker forverring av smertene når det kommer lavtrykk, som blant annet når tåken kommer snikende forbi.

Vintermånedene er ikke bra for mine ledd, kulde generelt gjør at leddene ofte stivner, de hovner lettere opp, og samtidig øker smertene. Og med vinter og kulde blir månedene vanskelige, du orker ikke så mye, og ofte ender det opp med at du bare blir værende inne.

Jeg har aldri brydd meg noe om den kalde årstiden. For meg er det rett og slett er ork, og det har gjordt at jeg hater vinteren og det som følger med. Det aller fineste med snøen er når trærne er dekket med hvite snøflak, når du ser at snøen lyser opp og juletiden nærmer seg, spesielt på julaften.

For barna er sommer og vinter ofte årets høydepunkter. Sommer for da kan de bade ute og vinteren for da kan de ake, stå på ski eller gå på skøyter. Snø er jo gøy, spesielt vist snøen er kram, for da er det jo best å lage snømenn.

Jeg syns jo at dette er et nydelig vinterbildet, selv om jeg ikke liker snø.

Bildet er lånt fra Google.no

#snø #vinter #likerikke #barneleddgikt #juvenilrevmatoidartritt

6 kommentarer

Siste innlegg