En annerledes hverdag!!!

En hverdag for meg kan se annerledes ut en andre sin hverdag.

For de fleste består som oftest en hverdag i tidlig morgen, frokost, få barna i barnehage og skole, videre er det skole eller jobb før det er tid for å hente barna. Så er det hjem å lage middag, før det er tid for lekser med ungene. Videre er det vasking og rydding av klær, litt avslapping før det igjen er tid for kveldsmat og leggetid på barna. Om barna sovner fort kan du være heldig å få litt tid å slappe av på før du selv må legge deg.

Dette er for mange en vanlig hverdag, en hverdag som kan være hektisk, dager som er fylt med kaos og mye glede.

For å få til en hverdag som dette, skal du være oppegående. Vær glad for at du faktisk kan, og at du får det til. For det er ingen selvfølge. For de som er kronisk syke kan en hverdag som dette ofte være umulig, og kanskje spesielt for de som ikke klarer å stå opp av sengen.

Min hverdag kan være lik, men samtidig også ulik. Dagene varierer, og til tider er det vanskelig å planlegge ting. På en dårlig dag vil sofaen være min bestevenn, mens på en god dag vil jeg klare mye av det samme som andre gjør. En dårlig dag kan bestå av smerter, ledd som dunker, trettet, lite energi, følelser som går opp å ned, som også kan gi en tomhetsfølelse som gjør at du ikke klarer å tenke skikkelig.

Det som er viktig er rutiner, for klarer du å få inn en rutine og følge den så er det hvertfall en begynnelse. Jeg har det bedre nå med rutiner en det jeg hadde for noen år tilbake, for da var det ikke mye rutiner for å si det sånn.

Nå for tiden har jeg en periode der jeg er trøtt, jeg har lite energi som gjør at jeg ikke orker så mye. Vi har jo alle oppturer og nedturer. Ingen klarer å være 100 prosent hele tiden.

Men jeg har lært at smerte gjør deg sterkere, jeg trenger heller ikke være redd for å felle noen tårer, for de gjør meg bare modigere.

#trøttogsliten #liteenergi #barneleddgik #juvenilrevmatoidartritt #ulikehverdager

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg