Førjulsgave + klar til nyttår!!!

Etter omleggingen fra Blogsoft til WordPress har det vært noen problemer, i tillegg er det fortsatt litt å sette seg inn i, men regner med at det ikke skal ta så lang tid. Formen er hvertfall bedre en den var, så det er jo positivt.

I år ble det en aldri så liten førjulsgave fra mine foreldre. Jeg var spent på hvordan dette ville bli med tanke på at Bonny er små skeptisk til nye ting.

Det var nok på tide å skaffe seg et hundebur. Det har jo gått greit uten bur til nå, selv om jeg burde hatt det tidligere. Men nå har vi hvertfall fått oss et veldig greit bur.

En fin førjulsgave til Bonny fra mine foreldre <3

Jeg var så klart spent på hvordan han ville reagere, om han ville bli vandt med et bur siden han ikke har hatt det før. Han var jo redd når det ble skrudd opp, da begynte han bare å rygge bakover. Vi satte inn snop i buret etterpå men han ville ikke inn. Han stod bare utenfor buret og gryntet på snopet, så vi bar han inn i buret selv, som han selvfølgelig ikke likte.

Jeg tok med buret hjem og satte det på gulvet, jeg bar han inn selv og satte meg ned på gulvet med han. Han la seg ned til slutt og ble en stund i buret før jeg slapp han ut. Etter det fikk han både ros og hundesnop

Dagen etter fortsatte treningen, jeg tok han inn i buret selv, og ble værende en stund før jeg slapp han ut igjen. Jeg prøvde å legge hundesnop inni som han ikke turte gå inn å ta, men han klarte til slutt å gå inn å hente det før han tok det med seg ut igjen.

Senere på kvelden ble jeg faktisk overrasket. Bonny gikk faktisk inn i buret sitt selv, og la seg fint ned på teppet som lå i buret. Der ble han liggende en god stund før han hoppet opp i sofaen på plassen sin. (Som er favorittplassen) Noen timer etter gikk han inn i buret igjen, der la han seg ned og sovnet. Jeg må si at jeg er både overrasket og stolt over at han faktisk klarte det selv etter bare en dag. Han har blitt tryggere på buret nå, og går selv inn når han vil sove.

Nå er også Bonny klar til Nyttår, etter å ha fått Sileo, som er en beroligende gele. Denne hadde jeg også i fjor og fungerte utrolig bra. Året før fikk jeg noen tabletter, men disse fungerte ikke i det hele tatt. Noen ganger kunne det bli motsatt effekt av tablettene, og det merket jeg godt kan du si. Sileo geleen kan gis hver andre time og virker da beroligene. Denne ble han sløv av i fjor og sovnet rundt tolv på kvelden.

Jeg må si jeg er glad for at det fins noe som fungerer når det er sånne ting som dette. For hverken du eller hunden har det noe bra når hunden er så redd og engstelig. Bonny har det selvfølgelig bedre når han er rolig og ikke stresset. Så vist du har en hund som er redd og stresset, og som ikke takler rakettene på nyttår så kan jeg virkelig anbefale denne geleen. Selv har jeg aldri vært noe glad i raketter og ser egentlig ingen poeng i det. Hva er vitsen? Å bruke flere tusen på raketter liksom? Skjønner ikke helt greia, men det er meg.

Sileo geleen ser ut som dette og er på 3 ml

På den andre siden har sprøyten flere prikker som viser doseringen alt etter vekt.

Doseringstabellen nedenfor viser dosevolumet (i antall prikker) som skal gis til hunder i de ulike vektintervallene. Dersom dosen er mer enn 6 prikker (1,5 ml) skal halvparten av dosen gis på den ene siden av munnhulen og den andre halvparten av dosen på den andre siden av munnhulen.

Doseringssprøyten kan levere ett eller flere enkeltvolum av 0,25 ml. Hvert enkeltvolum av 0,25ml vises som en prikk på sprøytestempelet. Doseringstabellen viser antall prikker som skal administreres til hunder basert på kroppsvekt

Bonny veier ca 6 kg og skal derfor ha to prikker av doseringssprøyten.

#nyttårsaften #reddhund #førjulsgave #vennesegtil #tibetanskspaniel #stolt #sileo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg