Det ble ikke helt som planlagt

Jeg skulle ha vært ferdig operert nå, men sånn ble det ikke.

Det ble litt forandringer. Jeg var usikker på om operasjonen var satt opp med eller uten narkose så jeg ringte sykehuset noen dager i forveien for å høre. Operasjonen var satt opp med lokalbedøvelse. Jeg sa jeg ønsket narkose, at det ble vanskelig uten.

Men jeg måtte først komme på en forundersøkelse, siden jeg ønsket narkose. Så da ble det en forundersøkelse på Onsdag i stedet for operasjon.

Det var så godt å få snakket med ei som, ”så meg” ei som forstod meg, ei som hørte på meg og som var forståelsesfull og bare ville hjelpe. Det skulle vært flere av henne. Selv om de fleste er flinke og kan det de gjør er det likevel ikke mange av de som faktisk ”ser deg” og som hører på deg når du prøver å forklare hvordan ting er.

Jeg kom inn på tiden, selve forundersøkelsen tok en time. Denne ”sykehus gangen” kjenner jeg godt til nå, jeg har tross alt vært her en del ganger nå. Noe ekstra blir det alltid når det gjelder narkose, men det er jo sånn det er. Siden jeg har skiveutglidning i nakken må jeg også ta røntgen før operasjonen. Et røntgenbilde av nakken skal ikke være eldre en 6 måneder, så selv om jeg tok røntgen av nakken i fjor må jeg ta et nytt før operasjonen.

Under narkosen legger de inn en tube i halsen som beskytter tungen, da må de også bøye hodet bakover. Et røntgenbilde vil vise hvor mye de kan bøye hodet mitt med tanke på skiveutglidning i nakken.

 

Nå er det bare å vente på brev om ny operasjonsdag, som er en konisering, i tillegg til en ultralyd av livmoren. Dette blir sannsynligvis i løpet av Juli/August. 

 

Konisering er fjerning av den delen på livmorhalsen som har celleforandringer.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg