Det er en del av meg

Jeg er den jeg er på grunn av flere ting og ikke bare på grunn av barneleddgikten. Det er ikke sykdommen som definerer hvem jeg er.

Noen ganger dukker disse spørsmålene opp, spørsmål som:

Ville jeg vært den samme uten barneleddgikt?

Ville jeg hatt den samme personligheten?

Ville jeg vært meg?

Tanker som dette dukker opp med jevne mellomrom, og svaret er at jeg tror jeg ville vært den samme jenta, jeg tror jeg ville vært meg. Men hadde jeg vært frisk ville jeg kanskje tenkt litt annerledes, jeg tror for eksempel ikke at jeg hadde hatt den samme staheten, for den følger ofte med når du har en sykdom. Smerter gjør også noe med deg, for det å ha det vondt kan forandre deg som person.

Jeg har alltid vært positiv når det kommer til barneleddgikten, jeg har stort sett alltid vært blid og fornøyd, men lei meg på grunn av smertene. Jeg har vært forståelsesfull og tålmodig og samtidig respektert andre.Noen klarer å gå, andre ikke, hverdagen kan se lik ut, samtidig ulik ut. Noen dager er bedre en andre dager, noen dager er mer smertefulle, og da blir humøret automatisk dårlig, samtidig som tårene presser på. Men jeg er fortsatt heldig som klarer det jeg kan. 

Har du vanskeligheter med å forstå og akseptere at situasjonen er som den er, blir det meste vanskeligere å takle. Det hjelper ikke å være sint å bitter, det blir bare ti ganger verre og det fører ingenting godt med seg. Det viktigste er familie og venner, å ha noen som bryr seg hjelper mer en noe annet.

Ikke vær redd for å be om hjelp fra andre, for noen ganger trenger man samtaler og litt ekstra hjelp med det som er vanskelig, men du må også hjelpe deg selv.• Jeg er den jeg er 

• Sykdommen min er en del av meg 

• Men jeg er ikke min sykdom 


Du er så mye mer en bare en sykdom, den er noe du har med meg, noe du lever med, og selv om jeg har tatt med meg mye fra barndommen og frem til nå, kunnskap jeg ikke ville fått vist ikke, forståelsen, styrken og positiviteten, er det likevel ikke sykdommen som gjør meg til den jeg er, men det er en del av den jeg er.
Du er like viktig, like god og like vakker selv om du har en sykdom eller flere, om du er 140 eller 180 har ingenting å si. Det vil alltid være noen begrensninger i livet når du er lav, men også for de som er høye. Ting går ikke alltid som planlagt, hindringer vil det alltid være. Noen ganger kan det være viktig å stoppe opp å bare kjenne etter hvor godt du egentlig har det, og hvor bra ting faktisk er. Møter du på hindringer så gjelder det å bare å ikke gi opp, men heller bare prøve. Du gjør jo så godt du kan og mer kan du ikke gjøre.

Ha tro på deg selv, respekter andre og ikke minst vær stolt av den du er ❤️

Bildet er fra http://Pinterest.com

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg