En touch up

For noen måneder siden valgte jeg å ta microblading, noe jeg er glad jeg gjorde. Ikke alle tenker over hvor mye bryn har å si for et ansikt, men det er opp til hver enkelt, for meg har det faktisk mye å si.

Dette er brynene før microblading

Etter første runde ble resultatet utrolig bra, jeg var fornøyd og det å sammenligne og se hvordan de var før og etter var utrolig. I tillegg til microblading valgte jeg også PMU som er skyggelegging, den ble lagt over begge bryn med en penn fra en PMU maskin. Jeg merket ikke noe til at det vondt eller ubehagelig, men så klart kjente jeg det.

Etter 4 uker måtte jeg ta påfyll, denne gangen var det litt mer ubehagelig. Jeg tok bare påfyll med microblading denne gangen og ikke PMU skyggelegging. Jeg la merke til at formen på brynene ble forandret litt etter påfyll.

Noen uker etter jeg tok påfyll mistet jeg litt av fargen, som kan skje. Noen mister mer en andre. Så jeg fikk ny time til å komme å fikse på det. Hun gikk over begge bryn, men mest på det ene, hun la inn en mørkere farge og i tillegg tok jeg også skyggelegging. Jeg synes det ble finere med skyggelegging en å bare ha microblading, men det er min mening. Denne gangen var den mest smertefulle av alle, men man må lide for skjønnheten sier de, og det var jo mitt valg.

Jeg ble spurt om jeg gikk på blodfortynnende medisiner ettersom jeg blødde en del denne gangen, for hvert kutt måtte hun tørke og samtidig holde for å stoppe det. Jeg går ikke på blodfortynnende, men jeg vet at dagene varierer og noen dager kan du være mer sensitiv en andre, det påvirker blant annet når det er den tiden i måneden, for det er mye som skjer i kroppen da. Det er hvert fall noe jeg har erfart selv, så jeg vet det stemmer. Skyggeleggingen ble lagt manuelt siden jeg blødde en del, denne ble brukt for å trykke inn selve skyggen. Hun holdt på i flere minutter, jeg skal være ærlig å si at det var smertefullt, jeg foretrekker heller den andre som går automatisk.

Etter behandlinger med microblading og skyggelegging kan du bli stiv og sår over begge øynene og i selve brynene, men etter noen dager går det over. Det viktigste etter en behandling som dette er å smøre med en krem som du kjøper med fra salongen, de kommer i små pakninger så jeg kjøpte med meg 5 av disse, de kan brukes i ansiktet også. Det er også viktig å ikke få vann på brynene på noen dager, hvert fall minst mulig og i tillegg unngå solen.

Nå er det rett over 1 uke siden behandlingen og foreløpig ser det veldig bra ut. Påfyll kan du ta når du vil, men det anbefales 1 gang i året.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg