Etter nesten 2 måneder

Den 12 Februar var jeg å tok en utvidelsesprøve siden celleprøven slo ut. Jeg skrev et innlegg om dette og fortalte hvordan det var. Det var både vondt og ubehagelig.

Jeg fikk telefon Tirsdag 9 April, nesten 2 måneder etter at jeg tok prøvene. Det var gynekologen selv som ringte. Han forklarte at det fortsatt var litt celleforandringer. Han sa jeg kunne vente en stund for så å gjøre det samme som jeg gjorde nå sist, som vil si celleprøve og utvidelsesprøve vist den fortsatt slo ut. Men han ville sende meg videre til Stavanger for å ta konisering, der de fjerner litt av livmorhalsen. Det høres egentlig bedre ut en å gjøre det jeg gjorde sist, når jeg vet hvor ubehagelig å vondt det var. Jeg foretrekker undersøkelser i narkose, og synes egentlig det er best.

Videre spurte han om jeg gikk på faste medisiner, jeg sa ja og han spurte om hva jeg brukte. Jeg begynte med den ene og fortsatte med den andre. Men så stopper han meg og spør om jeg heller kan skrive ned de jeg tar og ta med meg arket selv når jeg skal til Stavanger. Medisinene skal jo stå på papiret når han sender meg videre. Jeg synes det virket rart. Han begynte også å snakke om en operasjon jeg hadde for 10 år siden der de opererte en skillevegg. Jeg har jo operert flere ganger nedentil både cyster, myomer, en muskelknute, og Endometriosen som de tok bort i April i 2018. Den gangen fikk jeg også beskjed om at det ikke gikk ann å fjerne muskelknuten jeg hadde. Jeg ble videresendt til Stavanger for en grundigere undersøkelse, der sa de at det gikk ann å fjerne den å at det ikke skulle være noe problem. Men på grunn av høyden måtte de gjøre operasjonen med keisersnitt for å få muskelknuten bort.

Jeg har ikke tatt konisering før, men jeg regner med at det ikke er en smertefull operasjon. Konisering er nokså vanlig for mange å ta, det er en rutine operasjon som skal være grei og som ikke skal ta lang tid. Jeg vet ikke når det blir, men jeg skal oppdatere når jeg vet noe mer.

 

Håper alle får en fin påske 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg