Følelsen av nyfrisert hår

Onsdag ble det en ny tur til frisøren. 

Det ble en aldri så liten stuss og noen lyse striper i tillegg til etterveksten. Fargen som ble brukt skal være pleiende som da er bedre for håret. Følelsen av nyfrisert hår er virkelig god. En tur til frisøren er jo aldri feil.

Jeg går jevnlig til frisøren, som er hver tredje måned ca, når du sparer til lengre hår bør du helst stusse det hver tredje måned. For en stund siden klippet jeg meg kortere på grunn av slitasje i lengdene. Siden jeg tar Methotrexate (Cellegift) mister jeg en del hår.

Jeg hadde hatt langt hår i mange år, men selv et langt hår kan også få slitasje, selv om det er flere ting som gjør at håret forandrer seg. Håret mitt har vokst mye på bare noen måneder, jeg har tykt hår men det er også tørt. Prednisolon (Kortison) som jeg tar kan gjøre at håret blir tykkere.

Jeg har alltid vært flink til å pleie håret og bruker hårkur en gang i uken, noe som også er viktig. Mange glemmer nok ofte å pleie håret selv, et hår trenger fuktighet akkurat som en hud som trenger fuktighetskrem.

Det som er viktig er at håret blir klippet jevnlig, om du sparer til langt hår eller ikke så bør hårtuppene stusses regelmessig.

 

Her er frisørenes tips:

  • Stuss håret jevnlig minst hver tredje-fjerde måned slik at ikke tuppene knekker av og spiser seg oppover.
  • Bruk gode pleieprodukter hjemme som styrker håret.
  • Ikke bruk føner mer enn 1-2 ganger i uka. Bruk en varmebeskytter i form av krem eller spray når du føner.
  • Du bør helst avstå fra all lysning av hår. Alle kjemiske behandlinger svekker i utgangspunktet håret.
  • Vil du farge håret, finnes noen typer farge som tar mindre skade. Eksempler på dette er minicolor eller semi-permanente farger som ikke skader fullt så mye.
  • Enkelte typer kosttilskudd og sjampoer som skal styrke og fremme hårveksten, kan gjøre at håret vokser raskere.

Om du har lyst til å lese flere tips kan du lese resten her: https://www.klikk.no/mote/skjonnhet/spare-til-langt-har-2768452

God Helg alle sammen 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg