For en ekkel opplevelse!!

Her om dagen eller rette sagt tidlig på kvelden hadde jeg laget meg kaffe. Jeg stod å vasket kaffekannen med oppvaskkosten, som jeg har gjort mange ganger før.

Mens jeg stod å vasket smalt det skikkelig og det var ikke akkurat et lite smell heller. Dere kan jo bare tenke dere hvordan jeg skvatt, jeg rygget bakover fra vasken, noe traff meg på siden av øyet og ved øret. Hunden min Bonny var like skremt som meg, han forstod jo ingenting, det gjorde jo ikke jeg heller med en gang.

Uten noe forvarsel eksploderte kannen rett foran meg, det lå knust glass rundt forbi. Noe havnet på gulvet, noe på benken, noe satte seg på klærne og noe i ansiktet. Det endte med at jeg måtte bytte klær og vaske håret i tilfelle det skulle ligge noen glassbiter der også.

Det kunne jo gått mye verre, glassbitene som traff meg på siden av øyet kunne ha truffet meg i øyet. Jeg fikk heldigvis bare noen små røde merker som var borte dagen etter.

Det var faktisk en ekkel opplevelse. Kaffekannen var i merke Tiger, den skal jo være en av beste, den holder godt på varmen og er faktisk veldig god. Jeg har hvertfall vært fornøyd. I tillegg er den også enkel å holde ren å lett og håndtere.

Det er jo mange fine og gode kaffekanner, problemet er at jeg sliter med å få opp lokket på enkelte. Men det er jo ikke bare meg, flere av kannene har jo lokk som er vanskelige å skru både av og på. Så for meg har lokket mye å si å at kaffekannen holder på varmen. Prisen varierer så klart, men det er ikke alltid de dyreste som er best. Det er flere av de billige som har kommet best ut i tester.

En kaffekanne skal jo ikke eksplodere av å bli vasket med en oppvaskkost, men mulig den har blitt dunket en gang eller noe siden den plutselig eksploderte.

Jeg hadde heldigvis ei reservekanne, som nesten var helt ny. Denne er også i merket Tiger, men må nok kjøpe meg en til. Det er jo alltid greit å ha to i tilfelle denne også går i stykker.

#tigerkanne #skummelt #kaffekanne #ekkelopplevelse #småredd #småskeptisk

1 kommentar
    1. Det samme skjedde meg i dag. Samme type kanne som eksploderte ved vask med liten oppvaskkluten. Bittesmå glassbiter overalt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg