Har jeg brukt de opp allerede

Etter å ha vært småsyk og tom i hodet en stund har det gått litt opp og ned.

Men etter å ha blitt bedre har jeg slitt med den ene hoften, jeg aner ikke hva som har skjedd, men det gjør så vondt. Jeg har hatt noen dager der jeg så vidt har klart å gått, jeg har lent meg på kommoder og veggen for å støtte meg. Jeg lurer litt på om jeg har brukt opp hofteprotesene jeg har.

Jeg fikk hofteproteser når jeg var 16 år, siden mine var helt ødelagt. Jeg var veldig ung til å få begge hoftene byttet ut, men jeg fikk et nytt liv med nye hofter, de har vært så gode og de har fungert veldig bra. Jeg har jo hatt kunstige hofter i mange år nå og har ikke hatt noen problemer etter at jeg fikk disse. Men nå har den ene begynt å tulle.

Vist det ikke går over på noen dager så må jeg bare ta meg en tur til legen. Det frister så lite, jeg vet hvordan den prosessen kommer til å bli. For da er det først til legen der du må forklare hva problemet er, så skal han se å kjenne på hofta. Så er det blodprøver noen ganger, han henviser meg videre, deretter vil jeg tro at det blir tatt rønken, og deretter må jeg vente på svar. Om det skulle bli behandling kan det også være nok med en kortisonsprøyte som er det enkleste, vist ikke blir det nok en ny operasjon der de tar ut det som gir plager, vist de ikke bytter ut hele hoften da.

Jeg har vært både trøtt og sliten av å gå med disse smertene, i tillegg har jeg også vært sint og irritert som også hører med når du går og har vondt.

Jeg la merke til at jeg hadde en hump på hoften, jeg vet ikke hvor lenge den har vært der og om den egentlig har vært der hele tiden. Jeg vet heller ikke om det er en muskel eller om det er hevelse. Det kan også være begge deler. Den venstre hoften har knirket og knast så lenge jeg kan huske, mens på den andre hoften har det ikke vært noe. Disse knase lydene høres ut som bein som gnisser mot hverandre.

Dette er fra den venstre hoften, som dere ser så buler det ut fra siden.

Dette er høyre hofte, denne er normal.

#hofteproteser

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg