Hva om det hadde vært deg

Alt er ikke tipp topp hele tiden, hverken med eller uten en diagnose. Ingen kan være 100% hele tiden. Men det er likevel viktig å fokusere på det som er bra og ha tro på seg selv. Fokuser på de bra og gode egenskapene dine i steden for det du ikke kan. Jeg vet at livet som kronisk syk ikke alltid er like enkelt, jeg har hatt mye tanker, jeg har vært lei meg, innimellom har jeg også følt jeg alene. Noen ting er bare vanskelig å forklare, selv om jeg prøver. For selv om jeg stort sett alltid har vært positiv, noe jeg fortsatt er, har det likevel vært mye negative tanker, men det kommer til et punkt hvor du innser at du ikke får gjort noe med sykdommen. Den er der, du har den på gode dager, du har den på vonde dager. Men det handler om å klare å snu det negative til noe positivt.

Vist du klarer å fokusere på det som er positivt, så vil ting bli lettere. Som min søster (Gunn Hege) har sagt til meg flere ganger, ”Vær glad for at du klarer og stå opp om morgenen”  ”Vær glad du kan se, høre og snakke” For det er ikke en selvfølge for alle. ”Vær glad for at du har bein og ikke minst at du klarer å gå på de” For ting kunne vært så mye verre. Det er mange som ikke har det så bra som det du har det i dag. Når jeg tenker over hvor bra jeg egentlig har det innser jeg at jeg skal være takknemlig for alt det jeg har, og være stolt av meg selv og den jeg er. Det å være kronisk syk har gjort meg sterkere som person. Fokuser på det du kan, å ikke på det du ikke kan.

Denne teksten syns jeg er fin, den passer også godt til hvordan jeg velger å tenke. Bildet er fra http://Pinterest.com

Jeg er fornøyd med tanke på hvordan det kunne vært, men det er alltid noe som kan bli bedre. Det er ingen som har det ”perfekt” verken på den ene eller andre måten. Alle har noe de sliter med, noen har bare fått litt ekstra å drasse på. For hvem ville jeg vært uten barneleddgikt? Det sies at alle arr er et tegn på styrke og et tegn på at du har kjempet deg gjennom noe tøft.

Det kan være vanskelig for andre å sette seg inn i ting. Selv om jeg forteller hvordan ting har vært og hvordan det er i dag, så kan det fortsatt være vanskelig å forstå. Men hva om det hadde vært deg, hvordan ville du tenkt?

Ingen har det perfekt, det er derfor godt nok er mer en godt nok.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg