Julen nærmer seg med stormskritt!!!

Desember måned og 3 dager til julaften, en fin tid for mange, men samtidig tøff for noen.

Jeg syns julen er den fineste høytiden vi har, med julepynt å juletre, og julelys utenfor som jeg syns er så fint. Spesielt når du kjører forbi husene på kvelden.

Huset er pyntet og ute henger det et hjerte med lys på. Det ble hengt opp en stor stjerne i det ene vinduet i tillegg til en mindre stjerne. Jeg fikk hjelp av både foreldrene mine og søsteren min Gunn Hege.

Det som kan være stressende er jo alle disse gavene som skal kjøpes og ordnes. Det er jo litt å holde styr på. Enda vanskeligere når du ikke vet hva du skal kjøpe til alle. Jul blir det jo uansett, om du er klar eller ikke.

Men nå er jeg så å si klar, julegavene er kjøpt, og det meste er ordnet, så nå kan bare julen komme.

I min familie har vi alltid hatt juletradisjoner. På julaften samles vi alle hos mamma og pappa og spiser julefrokost og ser 3 nøtter til Askepott. Ingen jul uten 3 nøtter til Askepott, i tilegg må jeg også ha med meg Reisen til julestjernen. På kvelden har vi hatt både ribbe og pinnekjøtt, og til dessert hjemmelaget riskrem med mandel i.

2 juledag samles vi alle, da har vi hatt kalkun til middag og dessert etterpå. Etter det pleier vi å ha bingo, som er utrolig kjekt for både store og små. Da har vi kjøpt inn gaver på forhånd som vi har pakket inn. Det blir ofte mye pakker, men det er jo kjekt at bingoen kan vare en stund når det bare er en gang i året. Vi handler for 150-200 kroner, men det blir ofte litt mer en det. Dette er jo en veldig fin juletradisjon, og tradisjoner syns jeg er viktig å ta vare på.

Tørkerull i julemotiv har også kommet på plass

Denne nissedukken fikk jeg av min mormor når jeg var 2 år gammel. Jeg finner alltid frem denne når det nærmer seg juletider. Litt flekker har den visst også fått seg i løpet av årene.

Min snille å gode mamma var også å kjøpte julekalender til meg <3

Dette hjertet er laget av kvister av min søster Gunn Hege, hun ordnet også lysene, som jeg fikk av mamma.

Jeg vil ønske dere alle sammen en riktig God Jul ☆ Ikke glem å ta vare på hverandre ♡

#jul #julehøytid #julegaver #julepynt #julen2018 #familie #tavarepåhverandre #tradisjoner #juletradisjon

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg