Microblading før og etter

Noen ganger er det viktig å kunne unne seg noe for seg selv. Litt selvpleie har vi alle godt av, om det er den ene eller den andre tingen. Det er viktig å føle seg vel. Jeg har alltid vært opptatt av at brynene skal se bra ut. Jeg har jo alltid vokset og farget de hos frisøren, hjemme har jeg nappet de selv og noen ganger har jeg også farget de.

Alle har jo forskjellige bryn, det sies jo at brynene ikke er tvillinger men søstre. Med Microblading kan du få de så å si like. Det blir et renere resultat. Jeg fikk velge hvilken farge jeg ville ha, jeg har alltid likt at de er mørke så da var ikke valget så vanskelig. Jeg så også på ulike former, som hun rammet inn med en mal. Brynene skal jo passe inn til ansiktet så formen ble ikke så ulik den jeg hadde fra før av.

Før

Etter

Microblading er jo små kniver som lager hårstrå, behandlingen tar rundt 2 timer pluss tegning, forming og finpuss. Jeg valgte også Microshading, da brukte hun en maskin og la inn skygge på resten.

Siden det var intro-tilbud så kostet det 2990 og da får du også med påfyll. Til vanlig koster det 5500. Microshading eller PMU skyggelegging kostet 800 utenom, pluss 4 små pakker med krem som skal smøres morgen og kveld på brynene. Disse kostet 20 kroner stykk. Til sammen ble det 3870, noe som er billig.

Påfyll skal tas innen 4-6 uker, dette er noe som må gjøres for at resultatet skal bli bra. Etter behandlingen kan du bli litt rød og hoven, men skal gå bort innen 24-36 timer.

Jeg og søsteren min Gunn Hege var å tok påfyll samme dag, vi hadde begge fått time 10 Mai. Denne gangen tok det rundt en og en halv time på meg. Det var flere runder med påfyll, men jeg tok ikke Microshading denne gangen siden jeg ikke kunne se så mye forskjell. Øyenbrynene ble veldig fine på Gunn Hege, hun var også fornøyd med hvordan resultatet ble.

Brynene skal smøres i 10 dager med en spesial krem. Pakningene er små, så jeg kjøpte 5 pakker denne gangen.

Jeg ble både rød og hoven, det har også vært sårt og ømt, men det gikk over etter noen dager. Jeg blødde ikke første gang, men denne gangen blødde jeg litt. Microblading innebærer å skjære i huden så det sier seg selv. Men det kan variere alt etter dag, for ingen dager er like. Noen kan hovne opp, mens andre ikke hovner opp

Jeg fikk anbefalt å ta påfyll igjen om et år, da er det også halv pris av prisen i dag. Men det er mulig jeg må tilbake i løpet av en måned eller to for å fikse noe, vist det er mye av fargen som forsvinner blant annet, jeg mistet en del farge før påfyll, noe som er vanlig.

Microblading er en semi-permanent tatoveringsteknikk til øyenbryn der fine streker av pigment risses inn i huden for å etterligne naturlige øyebrynshår. Metoden er perfekt for å fylle ut tynne bryn eller for å gjenskape naturlige bryn for dem som ikke har. Microblading kan være like aktuelt for de som er 60 og 70, og eldre en det også.

Jeg er mer fornøyd nå en det jeg var før, brynene er fine, de er mer markerte, og de passer også til resten av ansiktet. Jeg kan fortsatt farge og vokse brynene hos frisøren, det er bare mindre arbeid nå.

 

Håper alle får en fin 17 Mai feiring i morgen 🇳🇴

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg