Nye sko

Det burde kanskje ikke komme som noen overraskelse at det ble akkurat disse skoene.

For jeg bestilte meg disse joggeskoene først å fremst fordi det var litt hel på. De er jo en del høyere en vanlige joggesko.

Jeg hadde noen svarte for flere år siden som det også var en del hel på, mer som platåsko. Disse gikk jeg alltid på, hele tiden, og til slutt ble de så ødelag at det ble hull overalt. Når jeg gikk på de samlet det seg steiner som la seg inni sålene. Så de ble omsider kastet, til min fortvilelse. Jeg fant selvfølgelig ikke sånne sko igjen, de har heller ikke hatt sko til barn med sånn hel på.

Men så kom jeg over disse hvite og tenkte med en gang, disse må jeg jo bare ha, så da var det bare å bestille de. Jeg var spent på hvordan de var på og om de ville passe. Skoene er i størrelse 33, og jeg kunne nok kanskje hatt 32 også, men da jeg gikk inn på siden var de utsolgt.

Jeg prøvde å gå litt på de, og merket jeg glapp litt mens jeg gikk, skolissene var ferdig knyttet og var elastiske lisser. Jeg prøvde å stramme lissene for å se om de ble bedre, noe de ble, så jeg valgte å klippe av lissene på midten å prøve å knyte. Skolissene var vanskelig å knyte på grunn av det elastiske stoffet, så da gikk mamma å kjøpte nye skolisser til meg som jeg bare kunne tre gjennom. Det eneste var at det var et område som var sydd fast, på begge skoene, som sikkert var for å holde lissene på plass. Det ble litt styr, men Gunn Hege, min søster var rask med å ordne det. De ble i alle fall mye bedre, jeg ble hvert fall fornøyd, i tillegg synes jeg jo også at skoene er både kule og fine.

Før var det sjelden og ikke like vanlig å bruke joggesko til skjørt og kjole, men nå er det motsatt. I dag blir joggeskoene brukt til det meste av klær, om det er tights, bukse, skjørt eller kjole. Og jeg må si jeg synes det er kult.

Etter å ha klippet av lissene på midten så de ut som dette. Det var umulig å knyte de, så jeg var glad når de andre lissene passet. Skoene kjøpte jeg fra denne nettsiden.

https://feetfirst.no/dinsko-sneakers-hvit-324437

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg