Så fornøyd med håret

Det er jo ingen hemmelighet at jeg trives best med å være blond. Selv om jeg har prøvd ut ulike hårfarger opp i gjennom så har jeg alltid falt tilbake til det lyse.

Det ble så klart noen lyse striper når jeg var hos frisøren, så nå er håret en del lysere igjen.

En liten stuss er også viktig for å holde håret sunt og friskt. Jeg merker det så godt på hele håret når jeg får bort tuppene. Etter å ha mistet mye hår på grunn av medisiner ser det nå både sunnere, og finere ut. Stripene er lysere og mer kalde i fargen, og det er jo det jeg liker.Håret har jo vokst en god del etter at jeg klippet meg kortere for en stund siden, og det er jo positivt, når jeg vil ha litt lengde på det. Men som jeg har skrevet tidligere, så trenger håret pleie akkurat som med alt annet. En god shampoo, hårkur en dag i uken og en god balsam helt til slutt. En hårolje og en varmebeskyttende krem er også viktig. Jeg føner aldri håret utenom hos frisøren, men lar det heller luftørke.

Jeg føler meg alltid så fresh etter en tur hos frisøren, og skal du ta vare på håret som jeg syns er viktig, så kan det være lurt å ta seg tid til å gå til frisøren jevnlig. Hver 3 måned er det som er anbefalt vist du sparer til langt hår. Jeg ble i alle fall veldig fornøyd med resultatet 🙂

 

En god tommelfingerregel for frisørbesøkene

Hentet fra denne siden: https://kanfrisor.no/sa-ofte-bor-du-klippe-haret-ditt/

Har du en frisyre som er kort som du ønsker å beholde, bør du ta turen til frisøren oftere enn hvis du har langt hår eller sparer. Selv om det er svært individuelt for akkurat hvor ofte du bør klippe håret, er det en god tommelfingerregel som du kan følge eller ta utgangspunkt i for frisørbesøkene dine.

  • Kort hår klippes hver 4.-6. uke – Har du en kort frisyre vil du allerede få uker etter hårklippen legge godt merke til at håret har blitt lenger og frisyren blir vanskeligere å style.
  • Halvlangt hår klippes hver 6.-8. uke – Halvlange hårfrisyrer er litt mer fleksible enn kort hår, men her vil du etter noen uker legge merke til at håret blir tyngre og mister volum.
  • Langt hår klippes hver 8.-12. uke – For de med langt hår som strekker seg forbi skuldrene, eller som sparer til langt hår, kan gå til frisøren så sjeldent som 5-6 ganger i året, basert på hvor fort håret blir flisete.
2 kommentarer
    1. Hei! Du skrev tidligere en gang om nanolash vippe serum. Vet du om det er tollavgift når man bestiller hos dem fra nettet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg