Vanlig eller vegansk krone-is

Jeg har smakt og testet ut flere ulike istyper og da spesielt kroneiser. Så jeg tenkte jeg kunne dele hva jeg syns og samtidig fortelle hvilke to kroneiser som er mine favoritter.

Jeg merker stor forskjell på om det er Diplom eller Hennig Olsen, kanskje ekstra godt på jorbærisen.

Smaksmessig synes jeg Henning Olsen sin krone-is med Jordbær er best og den veganske fra Henning Olsen med sjokolade.

Det er ikke sånn at jeg ikke kan spise Diplom is, jeg syns bare Henning Olsen sine er bedre.

 

Dette er den veganske med sjokolade. På toppen er det mandler, ulike de som er på den vanlige. Jeg klarer ikke nøtter så disse må jeg spytte ut. Vaniljesmaken er også forskjellig fra den vanlige. På den veganske er det også mørk sjokoladesaus som ligger på toppen under mandlene og på bunnen. Kjeksen er en del mykere, noe jeg liker best. Kjøper du en pakning med vegansk is er kjeksen mykest, vist du kjøper de enkle er kjeksen noe mer sprø en de som ligger i pakningen.

Kjeksen på den veganske jorbærisen var så hard at jeg nesten ikke fikk tygd den. Så det er ganske stor forskjell på kjeksen på den veganske jordbær og sjokolade isen.

Noe kanskje ikke alle vet er at sjokoladen på innsiden av Krone-isen er for å beskytte kjeksen slik at isen ikke gjør den bløt. Det stemmer nok bra, men ikke på den veganske sjokoladeisen. Krone-isen er også 14 prosent mindre i esken, en det den er når du kjøper en enkel.

Dette er Henning Olsen sin krone-is, jeg syns jordbærsmaken er mye bedre en det den er på Diplom isen.

Prisen er jo også stor, en pakke med 6 stk ligger på rundt 44 kroner mens en pakke med 4 stk av den veganske ligger på 74 kroner. Begge typene ble kjøpt på Kiwi.

Hva er deres favoritt is? Noen som har smakt den veganske?

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg foretrekker vanlig kroneis, men i fjor synes jeg Hennig-Olsen sine i multipack var elendige..tørre, smakløse hakkede mandler og seige kjeks. Diplomis slo dem stort der. Ikke særlig smart å produsere for billig heller. Jeg er sørlending og normalt patriotisk, men ikke etter opplevelsen i fjor. Gikk mye is pga hetebølgen.

      1. Har ikke smakt de som er i multipac, kjedelig når smaken og isen blir ødelagt. Du mister litt av den gode is opplevelsen da. Har vært fornøyd når jeg har kjøpt de vanlige fra Henning Olsen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg