Resultatet etter 10 minutter

inneholder affiliatelenker blivakker

 

For noen dager siden testet jeg ut bryn- og vippefarge. Jeg tenkte derfor jeg kunne vise dere forskjellen og hvordan resultatet ble.

Vippene før farging

Tidligere har jeg hatt Depend sitt merket i fargen brunsvart til bryn og svart til vippene. Det fungerte veldig fint, men jeg hadde lyst å teste ut et annet merke for å se om det var noe forskjell. Så denne gangen gikk jeg for Refectocil. Jeg har lest mye bra om det og tilbakemeldingene har også vært positive.

Jeg bestilte alt fra Blivakker, men usikker på hvor jeg kjøpte Depend sine sett, mulig det var fra Sparkjøp.

Forskjellen etter jeg farget den ene siden

Her er begge farget, en del mørkere en de var

Tubene ser sånn ut, det er ikke mye du trenger så disse har jeg en god stund fremover.

Jeg kjøpte en tube med fargen svart, og en tube med fargen blåsvart, denne er litt mørkere en svart og gir litt mer dybde. Jeg kjøpte også Refectocil Oxidant Liquid 3% 100 ml, denne skal blandes med fargene, i tillegg ble det også en elf, small angled brush. Linkene til produktene finner dere her:

https://www.blivakker.no/product/3013088/refectocil-vippe-brynsfarge-sort-15mlinneholder

 

https://www.blivakker.no/product/3013090/refectocil-vippe-brynsfarge-blasort-15ml

 

https://www.blivakker.no/product/3092190/refectocil-oxidant-liquid-3-100ml

 

https://www.blivakker.no/product/3100147/e-l-f-small-angled-brush

 

Det jeg ikke fant var små pappskåler til å blande fargen i. Jeg hadde heldigvis en som følgte med når jeg kjøpte Depend sitt øyenbrynssett. Pappskålen er enkel, den er grei å vaske og kan brukes mange ganger. 

 

Dette sette brukte jeg på vippene tidligere

Forskjellen på Refectocil og Depend er at Refectocil sin farge gir en mørkere farge til vippene. Jeg merket hvert fall forskjell etter å ha prøvd begge.

 

Her er noen av fargene bedre forklart:

Svart – Gir en dyp svart farge.

Grå/grafit – Bra på gråmelert hår og hvite bryn. Fin å blande med lysbrun dersom man er blond og ikke ønsker så mørke bryn. Toner effektivt ned rødtoner i farger.

Blå/svart – Brukes vanligvis ved farging av vipper. Blande da i 1/3 del av denne i nr 1 for en mer intens farge. Det blir ikke blått, bare en penere og mørkere svartfarge.

Naturbrun – Gir en mørk og dekkende brun farge. For deg som ønsker mørke og markerte, men ikke svarte, bryn. Blir ikke rødlig. Ved kort virketid blir den ikke like intens.

Ljusbrun – Perfekt for deg som har lysblondt til lysebrunt hår eller som ønsker en lysebrun farge på brynene. Denne går mot en rødlig farge, så vi anbefaler å blande inn litt grafitt for å nøytralisere det røde om man ønsker en kaldere farge.

Kastanj – Denne gir et vakkert resultat av en rødbrun farge av kastanje. Resultatet blir mer intens jo lysere din naturlige hårfarge er. Når det brukes på lyse hårstrå gir det en stor effekt. På mellombrune hårstrå gir det en diskret og vakker lys kastanje-farge.

 

Jeg bruker fortsatt Nanolash sitt vippeserum og er veldig fornøyd med resultatet. Vippene er både lengre å tykkere. Om noen har lyst å lese så har jeg lagt med blogginnlegget fra da jeg skrev om Nanolash. https://annlinda.blogg.no/1526652346_serumet_som_faktisk_virker.html

 

Jeg personlig syns jo det er fint med mørke vipper og bryn, det er noe jeg har alltid har syntes. Fargen sitter opp til 6 uker, men du kan la det gå lengre tid også før du farger bryn/vipper igjen. Det kan være bra å ta pauser også, sånn at bryn og vipper får litt hvile fra selve fargingen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg